ကဲ့စတင္ေဆြးေႏြးပါျပီ..
အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြနဲ႔ေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့..
အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြကေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့..မျငင္းပါဘူး..
အထူးသျဖင့္..ေလက်ယ္တဲ့ဗုဒၶဘာသာလူနည္းစုေတြနဲ႔အရင္ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္..အသံေၾကာင့္ဖားေသ..ဗုဒၶဘာသာပညာမဲ့လူတန္းစားတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ရန္မီးမပြားရေလေအာင္ပညာရွင္နည္းေလးသံုးျပီးေပါ့..
အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြနဲ႔ေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့..
အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြကေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့..မျငင္းပါဘူး..
အထူးသျဖင့္..ေလက်ယ္တဲ့ဗုဒၶဘာသာလူနည္းစုေတြနဲ႔အရင္ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္..အသံေၾကာင့္ဖားေသ..ဗုဒၶဘာသာပညာမဲ့လူတန္းစားတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ရန္မီးမပြားရေလေအာင္ပညာရွင္နည္းေလးသံုးျပီးေပါ့..
မဂၤလာပါကၽြန္ေတာ္တို႔စတင္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့ဗ်ာ
မေဆြးေႏြးခင္ေလးမွာကၽြန္ေတာ့ရဲ့ကိုယ္ပိုင္စည္းကမ္းေလးတစ္ခုကိုတင္ျပေပးပါမယ္..
ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ..
စာေရးဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္ရဲဘဝအက်ဥ္းသားစာအုပ္စာအုပ္ထည္းမွာပါတဲ့စာဖတ္နည္းစာေလ့လာနည္းကိုစံ
ထားျပီးေရးသားေဆြးေႏြးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္..
အထူးေျပာျခင္တာ.ဒီစာဖတ္နည္းကအဘဦးေရႊေအာင္ရဲ့မူပိုင္မဟုတ္သလိုဗုဒၶဘာသာပိုင္မူပိုင္လည္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို.မူပိုင္ခြင့္ကင္လႊတ္ေၾကာင္းအရင္ေျပာပါရေစ..ဗုဒၶဘာသာေတြက..ေျပာစရာစကားေခ်ပစရာစကားမရွိရင္..ဆဲမယ္..မဆဲရင္..ေမာင့္မူပိုင္ရွင္အျဖစ္နဲ႔..ဘာညာကြိကြေတြလုပ္ႏိုင္ၾကလြန္းလို႔ပါ…
စာေပဟူသည္ေခတ္တစ္ခတ္၏ေၾကးမံုျဖစ္၏
အဲ့ဒီေတာ့စာေပထဲမွာေခတ္၏သေဘာပါဝင္တယ္လို႔အဓိပၸါယ္ရတယ္..ဒါေၾကာင့္စာဖတ္နည္းကိုေဖာ္ျပၾကျခင္းျဖစ္တယ္.
မေဆြးေႏြးခင္ေလးမွာကၽြန္ေတာ့ရဲ့ကိုယ္ပိုင္စည္းကမ္းေလးတစ္ခုကိုတင္ျပေပးပါမယ္..
ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ..
စာေရးဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္ရဲဘဝအက်ဥ္းသားစာအုပ္စာအုပ္ထည္းမွာပါတဲ့စာဖတ္နည္းစာေလ့လာနည္းကိုစံ
ထားျပီးေရးသားေဆြးေႏြးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္..
အထူးေျပာျခင္တာ.ဒီစာဖတ္နည္းကအဘဦးေရႊေအာင္ရဲ့မူပိုင္မဟုတ္သလိုဗုဒၶဘာသာပိုင္မူပိုင္လည္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို.မူပိုင္ခြင့္ကင္လႊတ္ေၾကာင္းအရင္ေျပာပါရေစ..ဗုဒၶဘာသာေတြက..ေျပာစရာစကားေခ်ပစရာစကားမရွိရင္..ဆဲမယ္..မဆဲရင္..ေမာင့္မူပိုင္ရွင္အျဖစ္နဲ႔..ဘာညာကြိကြေတြလုပ္ႏိုင္ၾကလြန္းလို႔ပါ…
စာေပဟူသည္ေခတ္တစ္ခတ္၏ေၾကးမံုျဖစ္၏
အဲ့ဒီေတာ့စာေပထဲမွာေခတ္၏သေဘာပါဝင္တယ္လို႔အဓိပၸါယ္ရတယ္..ဒါေၾကာင့္စာဖတ္နည္းကိုေဖာ္ျပၾကျခင္းျဖစ္တယ္.
စာဖတ္နည္းကို..S.I.M.A.C..လို႔အတိုေကာက္ဆိုၾကတယ္..
S= situation..ေခတ္၏အေျခအေန
I=intention..စာေရးသူ၏ရည္ရြယ္ခ်က္..
M=matter..အေၾကာင္းအရာ.
A=approach..ခ်ဥ္းကပ္နည္း..ယခုေခတ္ကေဇာင္းေပးျခင္းလို႔ဆိုတယ္.
C=consistency..ေၾကာင္းအက်ိဳး..သို႔မဟုတ္..ေရွ႔နဲ႔ေနာက္ဆီေလွ်ာ္ျခင္း..သို႔မဟုတ္.
.ညီညြတ္ျခင္း
ခရစ္ယာန္က်မ္းမွာလည္းက်မ္းေလ့လာနည္းကိုတစ္ခါတည္းေျပာျပထားေပးပါတယ္
ေဟရွာယအနာဂတၱိက်မ္း ၂၈း၉-၁၃
၉ သူတုိ႔က၊ အဘယ္သူကုိ ပညာသြန္သင္ခ်င္သနည္း။ အဘယ္သူကုိ တရားနားလည္ေစခ်င္သနည္း၊၊ ငါတုိ႔သည္ ႏုိ႔ႏွင့္ကြာစ ရွိေသာသူ၊ အမိသားျမတ္ႏွင့္အႏုိင္ကြာရေသာသူ ျဖစ္ၾက သေလာ၊၊
၁၀ ပညတ္တခုေပၚမွာတခု၊ တခုေပၚမွာတခု၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ သည္ဘက္မွာ အနည္းငယ္၊ ဟိုဘက္မွာ အနည္းငယ္ ရွိပါသည္တကားဟုဆုိၾက၏၊၊
၁၁ အကယ္စင္စစ္၊ စကားမၿပီေသာ ႏႈတ္ရုိင္းေသာ လွ်ာႏွင့္ဤလူမ်ဳိးကုိ မိန္႔ေတာ္မူလိမ့္မည္၊၊
၁၂ ဤသုိ႔ျပဳလွ်င္ ၿငိမ္ဝပ္လိမ့္မည္၊၊ ပင္ပန္းေသာ သူတုိ႔သည္ ၿငိမ္ဝပ္ၾကေစ။ ဤသုိ႔ျပဳလွ်င္သက္သာလိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာ္လည္း၊ သူ႔တုိ႔သည္ နားမေထာင္ၾက၊၊
၁၃ ထုိေၾကာင့္၊ သူတုိ႔သည္ သြားရာတြင္၊ လွန္ဆုတ္၍ က်ဳိးပဲ့ေက်ာ့မိဘမ္းဆီးျခင္းသုိ႔ ေရာက္မည္အေၾကာင္း၊ ထာဝရဘုရား၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ သည္ သူတုိ႔၌ပညတ္တခုေပၚမွာတခု၊ တခုေပၚမွာတခု၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ သည္ဘက္မွာအနည္းငယ္၊ ဟုိဘက္မွာ အနည္းငယ္ ျဖစ္ရလိမ့္မည္၊၊
ဒါေၾကာင့္သမၼာက်မ္းစာကိုေလ့လာတဲ့အခါ..ခရစ္ယာန္ေတြဟာဘယ္ေတာ့္မွ
တိုက္ရိုက္စာပိုဒ္တစ္ပုဒ္..စာတေၾကာင္းကိုတန္းျပီးအနက္ေဖာ္ေလ့မရွိပါဘူး
သူနဲ႔ဆက္ဆပ္တဲ့က်မ္းပိုဒ္ေတြကို..အထက္ေအာက္မွာရွိသလား..
တျခားက်မ္းေတြထည္းမွဘယ္လိုသေဘာအျဖစ္နဲ႔ေျပျပေပးထားလည္းဆိုတာ
ကိုအခ်ိန္ယူျပီးရွာေဖြေလ့လာျပီးအနက္ထုပ္ရပါတယ္…
ခရစ္ယာန္ဘာသာကိုတိုက္ခိုက္ဖို႔ၾကံေနတဲ့ဘုန္းၾကီး
ေတြကေတာ့အဂၤလိပ္လိုသာေျပာတတ္ျပီး..အေတြးအေခၚက..အေနာက္တိုင္းသား
ပညာရွင္ေတြေလာက္မသြားေတာ့..ကိုယ့္ေပါင္ကိုလွန္ေထာင္တဲ့ပညာမဲ့သာသနာဖ်တ္ဘုန္း
ၾကီးအျဖစ္သို႔က်ဆင္းသြားျပီ….ပညာမဲ့လူတန္းစားေတြရဲ့အထင္ၾကီးေလးစားျခင္းကိုခံရေပမဲ့
ပညာတတ္အသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွားေတာ့..မ်က္ႏွာပ်က္ရတဲ့ဘဝအရိုေသမဲ့ခံရတဲ့ဘဝျဖစ္သို႔က်ဆင္းသြားေလျပီေပါ့..အထူးသျဖင့္..ေစာပါဦး ေခၚဘုန္းၾကီးအရွင္အဂၢဓမၼ..ယခုေဖၚျပေပး
လိုက္တဲ့စာဖတ္နည္းကုေသခ်ာေလ့လာျပီးမ်က္ကန္းဘုန္းၾကီးအျဖစ္ကလြတ္ကင္းဖို႔ေမွ်ာ္လင့္
မိပါတယ္..
အဲ့ဒီေတာ့စာတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ရင္ျဖစ္ေစ..ေရးရင္ျဖစ္ေစ..ဒီအဂၤါ(၅)ခ်က္ကိုေတြ႔ေအာင္ရွာရတယ္
ဒီအဂၤါ(၅)ခ်က္ကလဲေပၚထင္ျပီးေတာ့ရွိမေနရဘူးေပၚထင္ၾကီရွိေနျပန္ရင္လဲေဒါသသင့္တယ္လို႔ဆိုဘာတယ္
ရွိေတာ့ရွိရမယ္..သြယ္သြယ္ဝိုက္ဝိုက္ရွိရမယ္..ဒါမွဂုဏ္ေရာက္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္..
အဲဒီ(၅)ခ်က္ထဲမွာအေရးၾကီးဆံုးကေတာ့..ခ်ဥ္းကပ္နည္းပဲျဖစ္တယ္
ဖန္းဆင္းရွင္အယူဝါဒကို..အနတၱအယူဝါဒနဲ႔ေတာ့..ခ်ဥ္းကပ္ရင္ေတာ့..တလြဲျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့..
အနတၱအယူဝါဒကိုအနတၱသေဘာနဲခ်ဥ္းကပ္ေတာ့.
.ၾသ..ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားနဲ႔ေဝးရင္းျဖစ္တတ္တဲ႔သေဘာက
အနတၱ..သေဘာကို..
ေဟရွာယအနာဂတၱိက်မ္း ၂၈း၉-၁၃
၉ သူတုိ႔က၊ အဘယ္သူကုိ ပညာသြန္သင္ခ်င္သနည္း။ အဘယ္သူကုိ တရားနားလည္ေစခ်င္သနည္း၊၊ ငါတုိ႔သည္ ႏုိ႔ႏွင့္ကြာစ ရွိေသာသူ၊ အမိသားျမတ္ႏွင့္အႏုိင္ကြာရေသာသူ ျဖစ္ၾက သေလာ၊၊
၁၀ ပညတ္တခုေပၚမွာတခု၊ တခုေပၚမွာတခု၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ သည္ဘက္မွာ အနည္းငယ္၊ ဟိုဘက္မွာ အနည္းငယ္ ရွိပါသည္တကားဟုဆုိၾက၏၊၊
၁၁ အကယ္စင္စစ္၊ စကားမၿပီေသာ ႏႈတ္ရုိင္းေသာ လွ်ာႏွင့္ဤလူမ်ဳိးကုိ မိန္႔ေတာ္မူလိမ့္မည္၊၊
၁၂ ဤသုိ႔ျပဳလွ်င္ ၿငိမ္ဝပ္လိမ့္မည္၊၊ ပင္ပန္းေသာ သူတုိ႔သည္ ၿငိမ္ဝပ္ၾကေစ။ ဤသုိ႔ျပဳလွ်င္သက္သာလိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာ္လည္း၊ သူ႔တုိ႔သည္ နားမေထာင္ၾက၊၊
၁၃ ထုိေၾကာင့္၊ သူတုိ႔သည္ သြားရာတြင္၊ လွန္ဆုတ္၍ က်ဳိးပဲ့ေက်ာ့မိဘမ္းဆီးျခင္းသုိ႔ ေရာက္မည္အေၾကာင္း၊ ထာဝရဘုရား၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ သည္ သူတုိ႔၌ပညတ္တခုေပၚမွာတခု၊ တခုေပၚမွာတခု၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ သည္ဘက္မွာအနည္းငယ္၊ ဟုိဘက္မွာ အနည္းငယ္ ျဖစ္ရလိမ့္မည္၊၊
ဒါေၾကာင့္သမၼာက်မ္းစာကိုေလ့လာတဲ့အခါ..ခရစ္ယာန္ေတြဟာဘယ္ေတာ့္မွ
တိုက္ရိုက္စာပိုဒ္တစ္ပုဒ္..စာတေၾကာင္းကိုတန္းျပီးအနက္ေဖာ္ေလ့မရွိပါဘူး
သူနဲ႔ဆက္ဆပ္တဲ့က်မ္းပိုဒ္ေတြကို..အထက္ေအာက္မွာရွိသလား..
တျခားက်မ္းေတြထည္းမွဘယ္လိုသေဘာအျဖစ္နဲ႔ေျပျပေပးထားလည္းဆိုတာ
ကိုအခ်ိန္ယူျပီးရွာေဖြေလ့လာျပီးအနက္ထုပ္ရပါတယ္…
ခရစ္ယာန္ဘာသာကိုတိုက္ခိုက္ဖို႔ၾကံေနတဲ့ဘုန္းၾကီး
ေတြကေတာ့အဂၤလိပ္လိုသာေျပာတတ္ျပီး..အေတြးအေခၚက..အေနာက္တိုင္းသား
ပညာရွင္ေတြေလာက္မသြားေတာ့..ကိုယ့္ေပါင္ကိုလွန္ေထာင္တဲ့ပညာမဲ့သာသနာဖ်တ္ဘုန္း
ၾကီးအျဖစ္သို႔က်ဆင္းသြားျပီ….ပညာမဲ့လူတန္းစားေတြရဲ့အထင္ၾကီးေလးစားျခင္းကိုခံရေပမဲ့
ပညာတတ္အသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွားေတာ့..မ်က္ႏွာပ်က္ရတဲ့ဘဝအရိုေသမဲ့ခံရတဲ့ဘဝျဖစ္သို႔က်ဆင္းသြားေလျပီေပါ့..အထူးသျဖင့္..ေစာပါဦး ေခၚဘုန္းၾကီးအရွင္အဂၢဓမၼ..ယခုေဖၚျပေပး
လိုက္တဲ့စာဖတ္နည္းကုေသခ်ာေလ့လာျပီးမ်က္ကန္းဘုန္းၾကီးအျဖစ္ကလြတ္ကင္းဖို႔ေမွ်ာ္လင့္
မိပါတယ္..
အဲ့ဒီေတာ့စာတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ရင္ျဖစ္ေစ..ေရးရင္ျဖစ္ေစ..ဒီအဂၤါ(၅)ခ်က္ကိုေတြ႔ေအာင္ရွာရတယ္
ဒီအဂၤါ(၅)ခ်က္ကလဲေပၚထင္ျပီးေတာ့ရွိမေနရဘူးေပၚထင္ၾကီရွိေနျပန္ရင္လဲေဒါသသင့္တယ္လို႔ဆိုဘာတယ္
ရွိေတာ့ရွိရမယ္..သြယ္သြယ္ဝိုက္ဝိုက္ရွိရမယ္..ဒါမွဂုဏ္ေရာက္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္..
အဲဒီ(၅)ခ်က္ထဲမွာအေရးၾကီးဆံုးကေတာ့..ခ်ဥ္းကပ္နည္းပဲျဖစ္တယ္
ဖန္းဆင္းရွင္အယူဝါဒကို..အနတၱအယူဝါဒနဲ႔ေတာ့..ခ်ဥ္းကပ္ရင္ေတာ့..တလြဲျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့..
အနတၱအယူဝါဒကိုအနတၱသေဘာနဲခ်ဥ္းကပ္ေတာ့.
.ၾသ..ဖန္ဆင္းရွင္ဘုရားနဲ႔ေဝးရင္းျဖစ္တတ္တဲ႔သေဘာက
အနတၱ..သေဘာကို..
No comments:
Post a Comment
စိတ္ထဲယံုၾကည္စြဲထင္သည့္အတိုင္းလြတ္လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္သည္
မည္သည့္မွတ္ခ်က္ကိုမွ်..ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ခြဲျခားကာ
မွတ္ခ်က္မ်ားကိုပယ္ဖ်က္ျခင္းမလုပ္ပါ