Thursday, March 13, 2014

နိဗၺာန္သည္လည္းအနတၱ


This is နိဗၺာန္ဟုေခၚသည္
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ရဲ႔နိဗၺာန္ကိုေလ႔လာသိရွိလာတာေလးကိုျပန္လည္ေဝငွလိုက္ဘာတယ္..
နိဗၺန္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး...ဗုဒၶဘာသာဆိုဒ္ေတြမွာ..ေရးထားတာေတြ..ေဟာၾကားတာေတြလိုက္ဖတ္ရင္ေတာ့
စာဖတ္သူမိတ္ေဆြအမွန္သိရမွာမဟုတ္ဘာဘူး..ကၽြန္ေတာ့စီမွာေတာ့အမွန္သိရမွာျဖစ္ဘာတယ္
နိဗၺာန္ဆိုတာ..
နိဗၺာန္´ဆိုသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ အစြန္းစြန္ ဘာသာေရး ရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္ေပသည္။ မဟာယာန ႏွင့္ ေထရ၀ါဒ ဟူ၍ဂိုဏ္းၾကီး ႏွစ္ခုကြဲ သကဲ့သို႔ နိဗၺာန္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အယူအဆမွာလည္း ကြဲျပားသည္။ မဟာယာန က်မ္းမ်ားတြင္ နိဗၺာန္ကို သုခခ်မ္းသာတို႔ျဖင့္ ျပည့္စုံသည့္ ဘံုဗိမာန္အျဖစ္၎၊ သံသရာကိုယ္၌ကပင္ နိဗၺာန္ျဖစ္သည္ ဟူ၍၎ ကြဲျပားေသာ အယူအဆမ်ား၊ သေဘာတရားမ်ားကို တင္ျပထားသည္။ သို႔ေသာ္ ေထရ၀ါဒတြင္မူ ဆရာစဥ္ဆက္ ႏွင့္ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ နိဗၺာန္သည္ တည္ေနရာဘံုအျဖစ္ မယူဆ၊မသတ္မွတ္သင့္ေၾကာင္း၊ သံသရာႏွင့္ ဆက္စပ္မႈကင္းမွ သာလွ်င္ `နိဗၺာန္´ ျဖစ္ေၾကာင္း အစရွိသျဖင့္ တိက်စြာရွင္းလင္းျပဆိုထားေပသည္။
နိဗၺာန္ သည္ အဘိဓမၼာ တြင္ အသခၤတ ဓမၼအစစ္အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္း အစစ္အမွန္တရားကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုမႈမ်ားေၾကာင့္လည္း နိဗၺာန္ အယူအဆသည္ ဗုဒၶဘာသာေလာကတြင္ သာမက အျခား အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ား ၊ ဘာသာ၀င္မ်ားၾကားတြင္ပါ စိတ္၀င္စားစရာ ထင္ရွားလာရပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ရွိသမွ်ေသာ သမိုင္းတေလွ်ာက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုမႈမ်ားသည္ နိဗၺာန္ ဟူသည္မည္သည္႔ အရာျဖစ္ေၾကာင္း တိက်ရွင္းလင္းေသာ အေျဖသို႔ မေရာက္ခဲ႔ၾကပါ။ ထိုသို႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ

1. က်မ္းျပဳသူ အသံုးျပဳေသာ ဘာသာစကားတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္ ။
2. က်မ္းျပဳသူ ကိုယ္တိုင္ နိဗၺာန္ ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသည္အထိ က်င္႔ၾကံအားထုတ္မႈမရွိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။
3. က်င္႔ၾကံအားထုတ္ေသာ္လည္း နိဗၺာန္ႏွင္႔ ထပ္တူထပ္မွ် ႏွိုင္းယွဥ္ျပစရာ မည္သည္႔အရာမွ မရိွေသာေၾကာင္႔လည္း ျဖစ္ပါသည္။
တဏွာကုန္ဆံုးရာနိဗၺာန္
နိဗၺာန္ ဟူသည္ ပါဠိစာလံုး နိဗၺာန ဟူေသာ ပုဒ္မွ လာသည္ ။ ျငိမ္းသတ္သည္ ဟု ဆိုလိုသည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ မီးမ်ားကို ျငိမ္းသတ္ႏိုင္ျခင္းသည္ နိဗၺာန္ျဖစ္သည္ ။ (ရတနသုတ္တြင္ ေတြ႔ႏိုင္သည္။)
တဖန္ နိဗၺာန ဟူေသာ ပုဒ္သည္ ပါဠိဘာသာ နိ ႏွင္႔ ၀ါန ကို ေပါင္းထားျခင္းျဖစ္သည္ ။ နိ - မရွိ၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၊ ထြက္ခြာျခင္း ။ ၀ါန - တဏွာ ။ နိ၀ါန = နိဗၺာန = တဏွာမရွိျခင္း ၊ တဏွာမွ ကင္းလြတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶက်မ္းဂန္အရ ၃၁-ဘံု၌ ရွိၾကေသာ သတၱဝါတို႔သည္ သံသရာလည္ၾကရာတြင္ ၃၁-ဘံုမွ စိတ္၏ လံုးဝခ်မ္းသာရာျဖစ္ေသာ ကိေလသာမ်ားမွ လြတ္ကင္းရာကို နိဗၺာန္ဟု ေခၚသည္။ နိဗၺာန္တြင္ လူတုိ႔၏ ဒုကၡအားလံုးမွ ကြၽတ္ၿငိႇမ္းၿပီး နိဗၺာန္ သုိ႔ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ သံသရာ အသစ္တဖန္ျပန္လယ္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။ နိဗၺာန္သည္ ေကာင္းဘံုကဲ့သုိ႔ ေနရာအျဖစ္ မရွိေပ။ နိဗၺာန္သည္ ဥပခါျပဳျခင္းကဲ့သုိ႔ သံသရာ ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ နိဗၺာန္ဆိုသည္မွာ တက္မက္မႈ၊ တြယ္တာမႈ ကင္းရာ(မျဖစ္ရာ) ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ရသည္။ ဘ၀တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုကို ဆက္စပ္ေပးတတ္ေသာ တက္မက္မႈ (တဏွာ) မျဖစ္ရာ ကုန္ဆံုးရာ (တဏွာ)မွ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။
နိဗၺာန္ ႏွစ္မ်ဳိး
ဗုဒၶဘာသာအရ နိဗၺာန္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။
1. သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္
2. အႏုပါဒေသသ နိဗၺာန္ တို႔ျဖစ္သည္။
သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္
မေသမွီ ဤရုပ္နာမ္ ျဖစ္ေသာ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးရွိေနစဥ္ အေတာအတြင္း ရေသာ နိဗၺာန္ကို သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္ဟု ေခၚသည္။
* ပထမမဂ္ဉာဏ္ရေသာ ေသာတာပန္သည္ ေသာတာပန္ကို ျမင္အပ္၊ ရအပ္ေသာ သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္ ကိုရ၏။
* ဒုတိယမဂ္ဉာဏ္ရေသာ သကဒါဂါမ္သည္ သကဒါဂါမ္ကို ျမင္အပ္၊ ရအပ္ေသာ သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္ ကိုရ၏။
* တတိယမဂ္ဉာဏ္ရေသာ အနာဂါမ္သည္ အနာဂါမ္ကို ျမင္အပ္၊ ရအပ္ေသာ သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္ ကိုရ၏။
အႏုပါဒေသသ နိဗၺာန္
ေသၿပီးေနာက္ ဘ၀မကူးေတာ့ပဲ ရအပ္ေသာ နိဗၺာန္ကို အႏုပါဒေသသ နိဗၺာန္ဟု ေခၚသည္။
* စတုတၳမဂ္ဉာဏ္ရေသာ ရဟႏၲာသည္ သဥပါဒေသသ နိဗၺာန္ကိုရ၍ မေသမွီ ခႏၶာရွိစဥ္ အေတာအတြင္း နိဗၺာန္သႏၲိသုခ ခ်မ္းသာႀကီးကို (၇)ရက္ထိ မစား၊ မေသာက္၊ မအိပ္ပဲ ၀င္စား၍ ေနႏိုင္၏။ ေသေသာအခါ ခႏၶာျပန္မရေတာ့ပဲ ဘ၀တစ္ဖန္ ျပန္မျဖစ္ေတာ့သည့္ အႏုပါဒေသသ နိဗၺာန္ကို စံ၀င္ႏိုင္ၾကရပါသည္။
နိဗၺာန္၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား
1. မာန္မယစ္ရာ နိဗၺာန္။ (မဒနိမၼဒေနာ)
2. တဏွာမြတ္သိပ္ျခင္းကို ပယ္ေျဖာက္ရာ နိဗၺာန္။ (ပိပါသ၀ိနေယာ)
3. ကာမဂုဏ္ အာလယကို အႂကြင္းမဲ့ခြာရာ နိဗၺာန္။ (အာလယသမုဂၣါေဋာ)
4. ၀ဋ္သံုးပါးမွ ကင္းျပတ္ရာ နိဗၺာန္။ (၀႗ဳပေစၦေဒါ)
5. တဏွာကုန္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္။ (တဏွာကၡေယာ)
6. ရာဂကင္းလြတ္ရာ နိဗၺာန္။ (၀ိရာေဂါ)
7. တဏွာ၏ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္။ (နိေယာေဓာ)
8. အျမဲခိုင္ခန္႔ေသာ နိဗၺာန္။ (ဓု၀ံ)
9. အိုျခင္းမရွိေသာ နိဗၺာန္။ (အဇရံ)
10. သံသရာခ်ဲ႕တတ္ေသာ တရားမရွိေသာ နိဗၺာန္။ (နိပၸပဥၥံ)
11. မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္ေသာ နိဗၺာန္။ (သစၥံ)
12. သံသရာ၏ ဟိုမွာဘက္ကမ္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ပါရံ)
13. ဉာဏ္ႏံု႔သူတို႔ အလြန္ျမင္ႏိုင္ခဲေသာ နိဗၺာန္။ (သုဒုဒၵသံ)
14. ကိေလသာကင္းေ၀း ခ်မ္းေအးေသာ နိဗၺာန္။ (သိ၀ံ)
15. ေသျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္။ (အမတ)
16. ၿငိမ္းခ်မ္းရာ ေဘးကင္းရာ နိဗၺာန္။ (ေခမံ)
17. သခၤါရကင္းဖြယ္ အံ့ဖြယ္သူရဲ မျဖစ္ဖူးေသာ နိဗၺာန္။ (အဗၻဳတံ)
18. ေဘးမရွိေသာ ေႏွာက္ယွက္ပုပန္ျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္။ (အနီတိကံ)
19. ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ေစာင့္ေရွာက္ရာ နိဗၺာန္။ (တာဏံ)
20. ေဘးရန္လြတ္ေရွာင္း ပုန္းေအာင္းရာ နိဗၺာန္။ (ေလဏံ)
21. ၾသဂမလႊမ္းေသာ ကြၽန္းတည္းဟူေသာ နိဗၺာန္။ (ဒီပံ)
22. ကိေလသာမွ စင္စစ္ စင္ၾကယ္ေသာ နိဗၺာန္။ (၀ိသုဒၶိ)
23. သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ေတာင့္တအပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (၀ရံ)
24. သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့ေသာ နိဗၺာန္။ (နိပုဏံ)
25. အေၾကာင္းတရား မျပဳျပင္အပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (အသခၤတ)
26. ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ေမာေကၡာ)
27. အထူးသျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ နိဗၺာန္။ (ေသေ႒ာ)
28. အတုမရွိ အလြန္ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္။ (အႏုတၱေရာ)
29. ေလာကသံုးပါး၏ ဆံုးရာ နိဗၺာန္။ (ေလာကႆေႏၲာ)
ဆင္တူေ၀ါဟာရ ႏွင္႔ ပရိယာယ္ အေဟာမ်ားကိုပါ ဘာသာျပန္လွ်င္ နိဗၺာန္ ၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားမွာ -
ကံ၊စိတ္၊ဥတု ၊ အာဟာရ တုိ႔၏ ျပဳျပင္စီရင္ ျခင္းမွ လြတ္ေသာ တရား ၊ အလံုးစံုျငိမ္းခ်မ္းျခင္း ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မရိွေသာ ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာမႈ ၊ တဏွာမရွိျခင္း ၊ တဏွာမွ ကင္းလြတ္ျခင္း ၊ ဒုကၡမွ အျပီးတိုင္လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၊ ေမြး၊အို၊နာ၊ေသ မရွိျခင္း ၊ စြန္႔လြတ္ျခင္း ၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၊ မကပ္ျငိျခင္း ၊ ဘ၀ မရွိျခင္း ၊ ပူေဆြးမႈ မရွိျခင္း ၊ ငိုေၾကြးမႈမရွိျခင္း ၊ေသာက မရွိျခင္း ၊ အညစ္အေၾကး ကိေလသာ မရွိျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
ဒီဃနိကယ္ မဟာ သတိပဌာန သုတ္ေတာ္(အဌကထာ )တြငး္မွ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားျဖစ္သည္ ။ သဠာယတန - သံယုတ္ပါဠိေတာ္ လာ ဂုဏ္ပုဒ္ မ်ားကို ပထမ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရား အနက္ေပးထားရာ နိဗၺာန္ ၏ ဂုဏ္ပုဒ္ (၃၀) ရွိေသးသည္။
ဒုကၡ နိေရာဓ သစၥာ ၊ သုညတ ၊ အမတ ၊ နိဗၺာန္ ၊ အသခၤတ ၊ အဘူတ ၊ သႏၱိ ၊ ေခမ စေသာ ေ၀ါဟာရ အားလံုးကို ဘာသာျပန္လွ်င္ လြန္စြာ မ်ားေပလိမ္႔မည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔လည္း တိုတိုရွင္းရွင္းႏွင္႔ ထိထိမိမိ အတိအက် နားလည္ေအာင္ ေဖာ္ျပႏိုင္ေသာ ဘာသာစကားမရွိ ဟု ဆိုၾကရေပသည္ ။ အဂၢသာ၀ကၾကီးမ်ား ၊ ရဟႏၱာၾကီးမ်ား ၏ နိဗၺာန္ ကို ဖြင္႔ဆိုခ်က္မ်ားသည္လည္း တမူထူးျခားၾကေသးသည္။
တင္ျပခဲ႔ သမွ်တြင္ နိဗၺာန္ဆုိတာ အသခၤတ ဓမၼအစစ္အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ရွိေၾကာင္း ႏွင့္ နိဗၺာန္ကို ရရွိရန္ ျပည္႔စံုသိရွိနားလည္ရန္ သတိပဌာန္ေလးပါးသည္သာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ကို သတိျပဳမိရင္ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားႏွင့္ ၾကည္ညိဳလို႔ ရပါသည္။
နိဗၺာန္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို သိေအာင္ျပဳ၍ အဖန္ဖန္ ႏွလံုးသြင္းရာ၏၊ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ရာ၏၊ ဤသို႔ နိဗၺာန္၏ဂုဏ္တို႔ကို အသီးသီး ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့သည္ရွိေသာ္ အလြန္ စိတ္ၾကည္လင္၏၊ ဉာဏ္ႀကီးထြား၏၊ စိတ္ေအးခ်မ္းတည္ၾကည္၏၊ ဥပစာရ စ်ာန္ကိုရ၏။[2]
မိလိႏၵမင္းႏွင္႔ အရွင္နာဂသိန္ တို႔၏ အေမး အေျဖ
ေထရ္ - မင္းၾကီး ၊ေကာင္းကင္ႏွင္႔ နိဗၺာန္ သည္ ထင္ရွားရွိ၏ ။ သို႔ေသာ္ တစံုတရာေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္႔မွ် မျဖစ္။
မင္း - ဒီလိုဆို အရွင္ဘုရားသည္ မရွိေသာတရားကို နိဗၺာန္ ဟု ညႊန္ျပမိေလျပီ။
ေထရ္ - မင္းၾကီး နိဗၺာန္ ဟူသည္ ရွိ၏ ။ မေနာ၀ိညဥ္ျဖင္႔ သိအပ္၏ ။ စင္ၾကယ္ျမင္႔ျမတ္ေသာ ၊အေႏွာက္ အယွက္ အပိတ္အပင္ ကင္းေသာ ၊ ကာမဂုဏ္ အာမိသ ကင္းေသာ စိတ္ျဖင္႔ ေကာင္းစြာ က်င္႔ေသာ အရိယာတို႔သည္ နိဗၺာန္ ကို သိႏိုင္ ၊ျမင္ႏိုင္သည္။
မင္း - အရွင္ဘုရား၊ နိဗၺာန္သည္ မရွိတရား မဟုတ္လ်ွင္ နိဗၺာန္ကို ဥပမာျဖင္႔ ျပေတာ္မူပါ ။ နိဗၺာန္ ဟူသည္ အဘယ္လို႔နည္း ။
ေထရ္ - မင္းၾကီး ၊ ေလဆိုေသာ အရာ သည္ ရွိသည္ မဟုတ္ေလာ ။
မင္း - ရွိပါသည္ ၊ အရွင္ ။
ေထရ္ - ေလသည္ အဆင္း ၊ ပံုသ႑ာန္ အၾကီးအေသး အရွည္ အတို မည္သို႔ ရွိပါသနည္း ။
မင္း - ေလကို ညႊန္ျပ ၊ေဖာ္ျပရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ ။
ေထရ္ - သို႔ဆိုလ်ွင္ ေလမရွိသေလာ ၊ ေလသည္ မရွိတရားေလာ။
မင္း - ေလသည္ ရွိပါ၏ ။ ေလကို ညႊန္ျပ ရန္ေတာ႔ မစြမ္းပါ ။သို႔ေသာ္ ေလရွိသည္ကို ႏွလံုးသား၌ သိေနပါသည္ ။ ႏွာသီး၀၌ တိုးေနပါသည္ ။ထိုတိုးေသာ လကၡဏာ အားျဖင္႔လည္း သိပါသည္။
ေထရ္ - မင္းၾကီး နိဗၺာန္ သည္လည္း ထိုသို႔ပင္ ျဖစ္၏။ ျငိမ္းခ်မ္းမႈရရွိေသာ လကၡဏာ အားျဖင္႔ ထင္ရွားရွိေၾကာင္းသိရာ၏။ ေလကဲ႔သို႔ပင္ အဆင္းအားျဖင္႔ ၄င္း ၊ ပံုသ႑ာန္ အားျဖင္႔ ၄င္း ညႊန္ျပရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
မင္း - လက္ခံပါျပီ ဘုရား ။ ဆက္၍ေမးလိုသည္မွာ နိဗၺာန္ သည္ တည္ရာအရပ္ရွိပါသေလာ။
ေထရ္ - မင္းၾကီး ၊ နိဗၺာန္ သည္ တည္ရာအရပ္ မရွိပါ။
မင္း -နိဗၺာန္ သည္ တည္ရာအရပ္ မရွိျငား ၊ နိဗၺာန္ သည္ မရွိႏိုင္ ၊ နိဗၺာန္ ကို မည္ကဲ႔သို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္သနည္း။
ေထရ္ - မင္းၾကီး ၊ နိဗၺာန္ သည္ အျမဲအစြဲတည္ေနရာ အရပ္မရွိေသာ္လည္း နိဗၺာန္ သည္ ရွိ၏ ။ ေကာင္းစြာက်င္႔ၾကံ ႏွလံုးသြင္းမႈျဖင္႔ နိဗၺာန္ ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္၏။
ဥပမာ - မီးသည္ ထင္ရွားရွိ၏ ။ထိုမီး၏ အျမဲအစြဲတည္ေနရာ အရပ္သည္ မရွိသကဲ႔သို႔ ျဖစ္၏။ ေက်ာက္ခဲ ႏွစ္လံုး ခတ္မွ ၊ ၀ါးႏွစ္လံုးပြတ္မွ မီးျဖစ္လာ ၊ ရလာသကဲ႔သို႔ ျဖစ္၏။ စၾကဝေတးမင္းတို႔ ရရွိအပ္ေသာ စၾကာရတနာ ၊ မိဘုရားရတနာ ၊ သူၾကြယ္ ရတနာ ၊ ဆင္ရတနာ ၊ျမင္းရတနာ စေသာ ရတနာ (၇)ပါးတို႕ သည္လည္း တည္ေနရာ မထင္ရွားေပ ။ မင္းက်င္႔တရားေကာင္းမြန္သူထံသို႕ ကပ္ေရာက္လာၾကကုန္၏ ။ ထို႔အတူ သင္႔ေတာ္ေသာ ႏွလံုးသြင္းမႈျဖင္႔ က်င္႔ၾကံအားထုတ္သူတို႔ သာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကကုန္၏ ။
မင္း - လက္ခံပါျပီ ဘုရား ။ ။
ေလာကမွာ အၾကင္လင္မယားရယ္လို႔ အမ်ားလက္ခံအတည္ျပဳႏိုင္ၾကေသာ ဇနီးေမာင္ႏွံမ်ားစြာရွိတာကို ျမင္ေတြ႕သိသာပါတယ္။ လင္မယားအရာေျမာက္ၾကၿပီဟု အမ်ားက လကၡံအသိအမွတ္ျပဳရန္ (တစ္နည္းဆိုေသာ္တရား၀င္လင္မယားအရာေရာက္ရွိရန္) ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာ တစ္ရပ္ရပ္အတိုင္းလိုက္နာေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ရပါတယ္။ ဥပမာ ပ႗ိဥဥ္ျပဳျခင္းစသည္တို႔တြင္ ကတိက၀တ္ျပဳၿပီးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ အဆိုပါလင္မယားတို႔၌ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေျပာင္းလဲျခင္းေထြေထြထူးထူးမရွိေသာ္လည္း လင္မယားအရာစတင္ေရာက္သြားၿပီး (တစ္ဦးကိုတစ္ဦးခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္၍သာယာေပ်ာ္ရႊင္ၾကမည္ဟုလည္းထင္တတ္ၾက၍ ေပါင္းသင္းရန္ႀကိဳးပမ္းၾကျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း) လင့္၀တ္တရား၊ မယား၀တ္တရားစေသာ တာ၀န္တို႔ပါပူးတဲြပါရွိသြားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ (အဆိုပါတာ၀န္တို႔သည္ကား လြယ္ကူၾကည္ျဖဴစြာထမ္းေဆာင္ႏိုင္မည္ထင္တတ္ၾကေသာ္လည္း အခ်ိန္အခါေနရာေဒသအခန္႕မသင့္ေသာအခါ ျငဴစူဆင္းရဲပင္ပမ္းေစေသာတာ၀န္မ်ားျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လာတတ္ပါသည္။)
ဤသည္ပင္ ဘ၀ တဏွာရွိ၍ ဘ၀အသစ္ရရွိတိုင္း ဆင္းရဲဒုကၡအစစ္အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္းထပ္ခ်ပ္မကြာလိုက္လံျပမည့္ ခႏၶာ၀န္ႀကီးရသလိုျဖစ္ေနပါသည္။
အၾကင္လင္မယားတို႔ တရား၀င္ကြာရွင္းျပတ္စဲၿပီးစီးျခင္းကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
သမုဒယေႏွာင္ဖဲြ႕လ်က္ မခဲြႏိုင္မခါြရက္ျဖစ္ေနၾကစဥ္ကထက္ ရုတ္တရက္ ဘာမ်ားသိသာထင္ရွား ကြာျခားသြားၾကပါသလဲ။ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦးျပဳရန္တာ၀န္အေႏွာင္အဖဲြ႕တြယ္ၿငိမႈတို႔မွ ကင္းလြတ္ျခင္းသာရွိသည္မဟုတ္ပါေလာ။ (အရမ္းကာေရာ လိုခ်င္ၾကသူေတြသာမက စိတ္မပါ့တစ္ပါ ဆံုစည္းလာၾကသူတို႔ပင္ ေပါင္းသင္းၾကရန္လြယ္သေလာက္ ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္ခဲြခြါရန္ အေႏွာင္အဖဲြ႕အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ခက္လွပါ၏။ ေသလို႔ခဲြရသည္ကိုပင္ မခဲြႏိုင္ၾက။ လာ၍ေစာင့္ေရွာက္ေနသည္၊ လူ၀င္စားျပန္လာျဖစ္ေနပါသည္ဟု သံေယာဇဥ္ အျမွင္တန္းတတ္ၾကသူေတြေတြ႕ဖူးၾကမည္ထင္ပါသည္။)
ဘ၀ အသစ္ ခႏၶာအသစ္ ရရန္ေရာက္ရန္ မေမွ်ာ့္လင့္မတမ္းတ မရလိုတာေသျခာပါက သင္သည္ သံသရာက်င္လည္ရျခင္းတည္းဟူေသာ ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ကင္းရွင္းျပတ္စဲေပေတာ့မည္။ က်င္လည္ေနရျခင္းကို ဆင္းရဲသည္ဟု သတ္မွတ္ပါက ကင္းျပတ္လွ်င္ ခ်မ္းသာသည္ဆိုရၿခိမ့္မည္၊ က်င္လည္ရသည္ကို ခ်မ္းသာထင္ၾကပါမူ ရပ္တန္႕သြားျခင္းသည္ဆင္းရဲဟုထင္စရာပင္ ျဖစ္ေနဦးမည္။
.......................................
ေနာက္တပိုင္း ၂
ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းရာအျငိမ္း..နိဗၺာန္..
ဘဝလြတ္ေျမာက္မွ ု(ဝိမုတၱိ)ရျခင္းပင္နိဗၺာန္ျဖစ္္ေပသည္ဟု..ဗုဒၶကေဖၚျပခဲ့ပါသည္..ဗုဒၶဘာသာ၏ပန္းတိုင္မွာ
နိဗၺာန္ျဖစ္ေပသည္..တရားဦးဓမၼစၾကာ၌နိဗၺာန္ကို(နိေရာဓသစၥာ)ဟုေခၚဆိုထားသည္..သမုဒယတဏွာခ်ဳပ္ျငိမ္းသြား
ျခင္းကိုဆိုလိုပါသည္..
နိဗၺာန္..နိဗၺာန္.ဟူေသာပုဒ္ကိုပါဠိအဌကထာက်မ္းမ်ား၌ေဝါဟာရေပါင္း(၇၀)ေက်ာ္ျဖင့္ရွင္းျပထားပါသည္..ထိုရွင္းလင္းျပ
ထားေသာေဝါဟာရမ်ားအနက္..တဏွာကၡယ..ဟူေသာပုဒ္သည္နိဗၺာန္၏အနက္အဓိပၸါယ္ကိုလြယ္ကူရွင္းလင္းစြာ
နားလည္ေစနိုင္ေသာ.ေဝါဟာရပင္ျဖစ္သည္..တဏွာကၡဟူသည္တဏွာကုန္ဆံုးျခင္းဟုအဓိပၸါယ္ရွိပါသည္..အလိုဆႏၵမ်ားကိုခ်ဳပ္သိမ္းလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္..ကိုယ္အလိုဆႏၵကိုျငင္းပယ္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္..တဏွာသည္သတၱဝါတို႔အား
လူ..နက္..ျဗဟၼာတို႔၏ကာမဂုဏ္စည္းစိမ္အဝဝကိုတြယ္တာေစသည္..ထိုတြယ္တာမွ ုေၾကာင့္လည္းလူခ်မ္းသာ.
နတ္ခ်မ္းသာ.ျဗဟၼာခ်မ္းသာျဖစ္ေစရန္.ဒါန.သီလ..ဘာဝနာဟူေသာအလွဴအတန္းမ်ားျပဳျခင္း.ေကာင္းမွ ုကုသိုလ္
အမ်ိဳးမ်ိဳးျပဳျခင္းတို႔ျဖင့္ယခုဘဝ..ေနာင္ဘဝ..ခ်မ္းသာေအာင္ျပဳလုပ္ၾကသည္.ဤသို႔ျဖင့္တဏွာ၏ေစခိုင္းခ်က္အရကံသခၤါရ
မ်ားျပဳၾကကာ.သံသရာလည္းေနေစသည္..ထိုေၾကာင့္တဏွာမရွိလွ်င္ကံသခၤါရ(ကမၼသတိၱ)မရွိ.ကမၼသတၱိမရွိလွ်င္.ဘဝမရွိ
ဘဝမရွိလွ်င္.ျငိမ္းခ်မ္းသည္ျဖစ္၍..နိဗၺာန္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္..
နိဗၺာန္၏တည္ရာ..
ဘုရားရဟႏၱာတို႔စံဝင္ရာျဖစ္သည္..အိုျခင္း..နာျခင္း..ေသျခင္း..ျဖစ္ျခင္း..ပ်က္စီးျခင္းကင္းေသာ..နိဗၺာန္ေရႊျပည္
ဟုဆိုေလေသာ္.သာမန္အားျဖင့္သီးျခားတည္ေနေသာဌာနတစ္ခုရွိဘိသကဲ့သို႔မွတ္ယူဖြယ္ရာျဖစ္ေနေပသည္..ဘုရား
ရဟႏၱာတို႔ႏွင့္.ပတ္သက္၍လည္းနိဗၺာန္သို႔စံဝင္ေတာ္မူသည္..ပရိနိဗၺာန္သို႔ဝင္သည္ဟုတင္စားေျပာဆိုတတ္ၾကရာ..
ဤတင္းစာခ်က္ကိုပင္မုခ်သေဘာဟုယူဆကာ..ဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕တို႔သည္..နိဗၺာန္ေရႊျပည္သို႔ေရာက္ရပါလို၏..ဟု
ဆုေတာင္းတတ္ၾကပါသည္..
စင္စစ္အားျဖင့္နိဗၺာန္သည္တသီးသျခားတည္ရွိေနေသာဘဝမ်ိဳး.အျဖစ္မ်ိဳး..ဘံုဌာနမ်ိဳးမဟုတ္..သုတၱနိပါတ္..
ပါရာယနဝဂ္၌..ဇာတိ..ဇရာ.မရဏ..မရွိ.ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္းသေဘာသက္သက္ကို.နိဗၺာန္ဟုေခၚ၏..ဟု.ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္
ျမတ္မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူေၾကာင္းေဖၚျပထားသည္..
(ဝိသုဒၶိတိ သဗၺမလဝိရဟိတံ အစၥႏံ ၱပရိသုဒံၶနိဗၺာနံ ေဝဒိတဗၺံ) ဟုဝသုဒိၶမဂၢ..သုတၱနိပါတ္..စူဠဗ်ဴဟသုတ္ေတာ္တြင္
ေဖၚျပထားသည့္အတိုင္းနိဗၺာန္ဆိုသည္မွာ..စိတ္စင္ၾကယ္မွ ုအဆင့္သာျဖစ္သည္.အားလံုးေသာကိေလသာအညစ္အေၾကး
မ်ားကင္းစင္ျခင္း..အလြန္႔အလြန္စင္ၾကယ္ျခင္းကို.ဆိုလိုပါသည္.ယခု.အသက္ရွင္စဥ္ဘဝတြင္ပင္မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ေသာ
စိတ္အေျခအေန..စိတ္အဆင့္ျဖစ္သည္.
သဂါသာဝဂၢသံယုတ္ယေရာဟိတေဒဝံပုတၱသုတ္၌.
အို…ေရာဟိတနတ္သား..ေလာကသည္လည္းေကာင္း..ေလာကျဖစ္ေၾကာင္းသည္လည္းေကာင္း
ေလာက၏ခ်ဳပ္ရာ..နိဗၺာန္သည္လည္းေကာင္း..နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလမ္းစဥ္သည္လည္းေကာင္းတစ္လံမွ်ေလာက္သာ
ရွည္လွ်ားေသာဤခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌သာရွိသည္ဟု..ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္..ဤမိန္႔ၾကားခ်က္အရ
နိဗၺာန္ဆိုသည္မွာေသျပီးမွေရာက္ရေသာ.ေနရာမဟုတ္.သီးျခားတည္ရွိေသာ..ဘံုဘဝလည္းမဟုတ္..လက္ရွိ..ဘဝ၌ပင္
ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳရေသာတဏွာခ်ဳပ္သြားေသာ..အေျခအေနပင္ျဖစ္ေၾကာင္းထင္းရွားသိသာနုိင္ေပသည္..
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ..ဟုဆိုေသာ္.ခံစားစရာ..(ရုပ္နာမ္)မရွိပါဘဲလွ်က္တင္းစားျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္..မဂၤလာတရား(၃၈)
ပါးတြင္.
ဖုဌႆ.ေလာကဓဓမၼဟိ.စိတၱံယႆ.နကမၸတိ..အေသာကံဝိရဇံ.ေခမံ..ဧတံ မဂၤလာမုတၱမံ..ဟု
စိတ္၏တည္ျငိမ္ပံုကိုျပဆိုထားသည္..အဓိပၸါယ္မွာ..ေလာကဓံတရားတို႔ႏွင့္ၾကံဳရေသာအခါ.စိတ္ဓါတ္မတုန္လွဳပ္ျခင္း
စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမွ ုမရွိျခင္း..တပ္မက္မွ ုမရွိျခင္း..ကိေလသာေဘးရန္မရွိျခင္းတို႔ကိုေဖၚညႊန္းထားရာမိမိစိတ္၏..ျငိမ္သက္
ျခင္းကိုနိဗၺာန္ဟုျပဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္..
နိဂုန္းစကားဆိုရေသာ္
၁။သဟံပတိျဗဟၼာမင္းက၊
သေဗၺဝနိကၡိပိႆႏၱိ၊ ဘူတာေလာေက သမုႆယံ၊ တတၴဧတာဒိေသာသတၱာ၊ ေလာေကအပၸဋိပုဂၢေလာ တထာကေတာဗလပေတၱာ၊ သမၺဳေဒၶါ၊ ပရိနိဗၺဴေတာ။
ေဘာေႏၱာ၊ အိုအရွင္တို႔။ ယတၴယသမႎေလာေက၊ အၾကာင္ သတၱေလာက၌။ပရိယာပေႏၷာ၊ အက်ံဳးဝင္ေသာ။ သတၴာ၊ နတ္ႏွင့္တကြေသာ လူတို႔၏ဆရာ ျဖစ္ေတာ္မူထေသာ။ အပၸဋိပုဂၢေလာ၊ တုဘက္မရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေတာ္မူထေသာ။ သမၺဳေဒၶါ၊ အလံုးစံုတရားတို႔ကို၊ သယမၻဴဥာဏ္ျဖင့္ သိေတာ္မူၿပီးထေသာ၊ တထာဂေတာပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္း။ ပရိနိဗၺဴေတာ၊ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေသး၏။ အေညာ၊ တပါးေသာသူမည္သည္ကား။ မရဏေသာ၊ ေသျခင္းမွ။ ကေတာ္မုစၥတိ၊ ဘယ္မွာလြတ္ပါအံ့နည္း။ သတၱတသမႎေလာေက။ ထိုသတၱေလာက၌၊ ပရိယႏၷာ၊ အက်ံဳးဝင္ကုန္ေသာ။ သေဗၺဝ၊ အလံုးစံုသာလွ်င္ျဖစ္ကုန္ေသာ။ ဘူတာ၊ သတၱဝါတို႔သည္။ သမုႆယံ၊ ခႏၶာငါးပါးအေပါင္းဟု ဆိုအပ္ကုန္ေသာ အတၱေဘာကို၊ နိကၡိပိႆႏၱိ၊ ပစ္ခ်ကုန္လတံ့။ ။၄င္းအခ်က္၌ကား၊ ဘုရားမွာ “နိဗၺာန္ယူ”သည္။ တပါးေသာသူမွာ “ေသ” သည္ဟု ပရိယာယ္တူ သံုးသည္ျဖစ္၍။ နိဗၺာန္ဆိုေသာ္၊ ေသျခင္းကိုပင္မွတ္ယူရမည္။ ( အက်ံဳးဝင္သည္ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ ပါဝင္သည္။) သခၤါရဘဲျဖစ္သည္ အဓိပၸါယ္ရွိ၏။
၂။ အရွင္အႏုရုဒၶါက။
နာဟုအႆသ ပႆာေသာ၊ ဓိတိစိတၱသာတာဒိေနာ၊ အေနေဇာသႏၱိမာရဗၻ၊ ယံကာလမကရိမုနိ။ အသလႅိေနန စိေတၱေနန၊ ေဝဒနံ အဇၩဝါသတိ၊ ပေဇၨာသေႆဝနိဗၺာနံ ဝိေမာေကၡာ ေစတေသာအဟု။ ။အဓိပၸါယ္ခ်ဳပ္သေဘာမွာ၊ ဆီမီးခြက္ကိုမႈတ္လိုက္ေသာအခါ မီးေတာက္ျငိမ္း၍ ေသသြားသကဲ့သို႔၊ ထို ျမတ္စြာဘုရား၏ စိတ္ေတာ္သည္။ သခၤါရတရား ခႏၶာမွ လြန္သြားၿပီးဟူသတည္း။
လူကို၊ ေသ၊ ကံကုန္၊ စုေတ့၊ အနိစၥေရာက္၊ သဇိဘဝမွ နိဇိဝသို႔ေျပာင္းသည္၊ အသက္ထြက္သည္၊ ဝိညာဥ္ခ်ဳပ္သည္၊ ရွင္ဘုရင္ကို နတ္ရြာစံသည္၊ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းကို ျပန္ေတာ္မူသည္။ ရွင္ေတာ္ေဂါတမမွ စေသာသူမ်ားကား ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္။ မုခ် ပရမတၱသေဘာမွာ၊ ဝိညာဥ္ႏွင့္ ခႏၺာခြဲျခားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
အဆံုးေသာ္..နိဗၺာန္ဟူသည္..ေသျခင္းကိုပင္ေျပာျခင္းပင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္..ဘုန္တခုခုႏွင့္ခိုင္းႏိႈင္းေသာ
သြန္သင္ခ်က္ကိုသင္ဖတ္မိ..ၾကားမိဘာက..သင္အလိမ္ခံေနရျပီျဖစ္သည္..နိဗၺာန္ဟူသည္ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား
မရွိဘာ..ဒီလိုထာဝရလူျပန္မျဖစ္ေတာ့တဲ့ေနရာရွိရင္..ဆန္႔က်င္ဘက္..ေနရာထာဝရေကာင္းကင္ဘံုဆိုတာရွိတာေပါ့..နိယမတရားငါပါးတို႔ျပဳျပင္စီရင္ျခင္းကင္းေဝးရာေနရာ..တဏာစိတ္တို႔မရွိရာေနရာ
ရန္လိုမုန္းထားတို႔မရွိရာေနရာ..ဒို႔ရဲ့ေကာင္းကင္ထာဝရဘုရားစံျမန္ရာေနရာ..သင္တို႔လိုက္မလား


Like · 

  • Thangbu Naing ရွည္လုိက္တာ။ရွယ္ခ်င္လုိ့ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ


  • Ko Ko Myo အစကေတာ့ ဟုတ္သလိုလိုဘဲ ေနာက္ပိုင္း က်မွ ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္ေနၿပီထင္တယ္။


  • Leomor Jocker ိနိဗ္ဗန္ဆိုတာအလံုးစံုခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းပါ။ဖန္ဆင္း႐ွင္..ထာဝရအသက္လိုခ်င္သူေတြ ငရဲလို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့အေၾကာင္းအရာပါ။ေသတယ္ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ညီမ်ျခင္းခ်လို႔မရပါဘူး။


  • Leomor Jocker စိတ္႐ွည္႐ွည္နဲ႔ေလ့လာထားတာျမင္ရေတာ့ဝမ္းသာမိတယ္။စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။ဘာကိုမွေျၾကာက္ေနစရာမလိုတဲ့ုျၿငိမ္းခ်မ္ရာကိုကိုယ္တိုင္ခံစားႏိုင္ပါတယ္။:-)


  • Leomor Jocker စိတ္႐ွည္႐ွည္နဲ႔ေလ့လာထားတာျမင္ရေတာ့ဝမ္းသာမိတယ္။စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။ဘာကိုမွေျၾကာက္ေနစရာမလိုတဲ့ုျၿငိမ္းခ်မ္ရာကိုကိုယ္တိုင္ခံစားႏိုင္ပါတယ္။:-)


  • Thangbu Naing ငရဲဆုိတာ မီးအုိင္ၾကီးပါ။ထာဝရေလာင္ကြ်မ္းျပီးဒုကၡခံရာေနရာပါ။ပုိးမေသ မီးမျငိမ္း တဲ႔ထာဝရေလာင္ကြ်မ္းတဲ႔ေနရာပါ။


  • Htay Naing မိရိုးဖလာဗုဒၵဘာသာ၀င္အမ်ားစု မသိေသးေသာ နိဗၼာန္အေျကာင္းကို ေသခ်ာ တင္ျပေပးသည္အတြက္ ko Million Maw ကိုအထူးေက်းဇုူးတင္ပါသည္။ေသခ်ာဖတ္ပါအုန္းမည္။


  • Million Mawတာဝတိန္သာအထိက..ကမၻာေျမၾကီးနဲ႔မလြတ္ဘူး..လြတ္တဲ့ျွဗမၼာဘံုေတြကလဲ..မျမဲဘူး..ျမဲေသာေနရာထာဝရဘုရားေနထိုင္ရာဘံုသာ...ေအာက္ေျခက..ဖ်က္စီးျခင္းခံရမဲ့၃၁ဘံု..မီးနဲ႔က်ိဳ..အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ၃၁ဘံုသည္အျပစ္သားေတြနဲ႔ဝဋ္ဆင္းရဲသားေတြနဲ႔ဆိုင္တဲ့အတြက္...အနစၥသေဘာက္နဲ႔ကိစၥေခ်ာရေပမည့္..နိဗာန္လဲအနတၱတရားအတိုင္းအနတၱဘဲျဖစ္ေပလိမ့္မည္


  • Htay Naing နိဗၼာန္ ဆိုသည္မွာလည္း အနတၱသာျဖစ္ပါသည္။


  • တိမ္တိုက္ လို လူ နိဗၺာန္ သည္ အနတၲ ဆိုတာ ဘယ္မွာပါလဲဗ်……… ဘယ္သူေျပာတာလဲ ထင္ျမင္ခ်က္လား…… 


  • တိမ္တိုက္ လို လူ  ေရးထားတာက ေရွ႕ေနာက္ မကိုက္ဘူး ကိုယ္ေရးတာ ျပန္ေရာစစ္လား…… 


  • Htay Naing ပရိ၀ါပါဠိေတာ္ ၌ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ နိဗၼာန္သည္ အနတၱျဖစ္ေျကာင္း ဤသို့ေဟာေတာ္မူ၏ အနိစၥာ သေဗၼ သခၤါရာ၊ ဒုကၡာနတၱာစ သခၤတာ၊ နိဗၼာနေဥၥ၀ ပညတၱိ၊ အနတၱာ ကၠုတိ နိစၧယာ။(၀ိ၊၅၊ ၁၅၇)။


  • Leomor Jocker မ႐ွိ၊မျဖစ္ေတာ့တာကို......@@!


  • Htay Naing နိဗၼာနေဥၥ၀- အသခၤတ ဓါတ္ နိဗၼာန္ျမတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ပညတၱိစ နာပပညတ္ကိုလည္းေကာင္း အနတၱာကၠဳတိ- အနတၱတို့ဟူ၍၊ နိစၧယာ ဆံုးျဖတ္အပ္ကုန္ျပီ (ပရိ၀ါရ ဘာ-ဋီ၊ ၃၉၈)။


  • တိမ္တိုက္ လို လူ ဟဲဟဲဆ်ာေဒရွိနာပဲ ကေလးေတြ မပါေတာ့ဘူး ဆ်ာေဒပဲ ရွင္းၾက…… 


  • တိမ္တိုက္ လို လူ ေျမြလ်ံေမ်ာက အက်င့္မေျပာက္ေသးဘူး ကူးျပီးရင္သေဘာတရား ေသခ်ာမေလ့လာပဲ ကိုယ့္အျမင္ပဲ စြတ္ေျပာေနတာ……ဖတ္ရတာ အားေပးလို ရႈတ္ခ်ရမလိုပဲ…… ဟြင္း ဟြင္း 


  • Thangbu Naing Ye Min Thu ေရ။အခုအကုိတင္တဲ႔ပုိ့ေတြေလ။တကယ္လုိ့အဂၤလိပ္လုိရႏုိင္တယ္ဆုိရင္ pdf ကေနတြဲေပးလုိက္ပါလား


  • Thangbu Naing က်ေနာ့္အေကာင့္ထဲကုိေလ။ေလးစားလ်က္


  • Ye Min Thu ကို Thangbu Naing ခင္ဗ်။ အဂ္လိပ္လို ရွာဖို႔ မလြယ္လို႔ပါ။ ေဒါက္တာ၀ါပိုလာရာဟုလာ ေရးတဲ့ what the Buddha Taught နဲ႔ အရွင္နာရဒ ေရးတဲ့ Buddhism in a nutshell ကို ဖတ္ေပးပါဗ်ာ။ အဲမွာပါ ပါတယ္။ အြန္လိုင္းမွာ အဲစာအုပ္ေတြ အဂၤလိပ္လိုရိွပါတယ္။


  • Ko Ko Myo သခၤတ အေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းမသိဘဲနဲ႔ အသခၤတ ဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ အေၾကာင္း မေျပာတာေကာင္းမယ္ထင္တယ္။


  • Theinthan Zaw အေတာ္ေလ ့လါထါးတာပဲ..အဆံုးက်မွအဖ်ားရွဴးသြားတယ္..။


  • Seeno Kumar ဒုကၡသစၥာ၏အနက္ကိုမသိဘဲနိဗၺာန္အေၾကာင္းသိရန္ခက္သည္။


  • Million Mawအျပစ္ေၾကာင့္ဒုကၡဝင္လာသည္..ဒုကၡဘာေၾကာင့္ရွိပါလဲ..သစၥာေလးျပပါအံုး


  • Million Mawနိဗၺာန္ဆိုတာလဲအနတၱဆိုတာငါဘုန္းၾကီးဆိုဒ္တစ္ခုမွာဖက္ဘူးတယ္ဟ..ငါမွတ္ထားတာ..ဝင္းဒိုးတင္လိုက္လို႔..ဆိုဒ္ကေျပာက္သြားတယ္..ျပန္မရွာတတ္ေတာ့ဘူး..


  • Ye Min Thu ကို Million Maw ေျပာတဲ့ နိဗၺာန္ အနတၱဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ သေဗၺဓမၼာ အနတၱာ ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒါကိုနားလည္ဖို႔ အတြက္ေတာ့ အတိုင္းအတာတခုထိ ေလ့လာရပါတယ္။ ေနာက္ အေပၚမွာ ေရးထားတဲ့ (အျပစ္ေၾကာင့္ဒုကၡဝင္လာသည္..ဒုကၡဘာေၾကာင့္ရွိပါလဲ..သစၥာေလးျပပါအံုး) ဆိုတာကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အျပစ္ (Sin) ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာမွာ မရိွပါ။ အကုသိုလ္ (Unwholesome, immoral) သာရိွပါသည္။ ((စိတ္တည္ၾကည္မႈႏွင့္ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ ျမတ္ႏိုးမႈကို ဗုဒၶႏွစ္သက္ေတာ္မူသည္။ ဗုဒၶသည္ အျပစ္ဟူေသာ Sin ကိုမေဟာပါ၊ အသိဥာဏ္ကင္းမဲ့မႈႏွင့္ ေတြေ၀မိုက္မဲမႈတို႕ကိုသာ ေဟာၾကားၿပီး ယင္းတို႕ကို အသိပညာ ကရုဏာတို႕ျဖင့္ ကုစားႏိုင္ေၾကာင္းကိုသာ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ (ေဒါက္တာအက္စ္ရာဓခရစ္ရွနန္)))


  • Ko Ko Myo ဒုကၡ ဟာ သမုဒယေၾကာင့္ျဖစ္တာေပါ့။ ျဖစ္ၿပီးဒုကၡ ၊ ျဖစ္ဆဲ ဒုကၡ ၊ ေနာင္ျဖစ္မယ့္ ဒုကၡ အားလံုး အားလံုးေသာဒုကၡတို႔ ကိုျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း စစ္စစ္က သမုဒယ ပဲ။ သမုဒယ ကအေၾကာင္း ဒုကၡက အက်ိဳးပါ။ ဒီအထဲမွာ ပုဂိၢဳလ္ ၊ သတၱ၀ါ မပါ ပါဘူး။


  • Ko Ko Myo ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အခ်စ္ဆံုး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္အတြက္ ျဖစ္တဲ့ ဒုကၡက အမ်ားဆံုးပဲ။ တေန႔တေန႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အစာေကြၽးဖို႔၊ ေရတိုက္ဖို႔ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း လုပ္ေပးေနရတယ္။ မပ်က္မကြက္ အားရက္နားရက္မ႐ွိပါဘူး။ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ လုပ္ေပးမယ့္ အနာေရာဂါစြဲကပ္လာရင္ ဆရာ...See More


  • Million Maw အေလာင္း..ေနာင္ဘဝအတြက္..ဘုရားရဲ့သားသားေကာင္း


  • Ko Ko Myo အခုဘ၀မွာ စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ေသႏိုင္ၿပီလား။ ကိုယ္ကသံေယာဇဥ္႐ွိသူေတြနဲ႔ ႐ွင္ကြဲ ခြဲရရင္ စိတ္ထဲမွာဘယ္လိုခံစားရမလဲ။ ေသကြဲ ကြဲၾကမယ္ဆိုရင္ေရာ။ အခုေသမယ္ဆိုရင္ေကာ ေသေပ်ာ္ၿပီလား။ စိတ္ကူးေလးနဲ႔ပဲေသၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုေနသလဲေပါ့။


  • Million Mawငယ္ငယ္ထဲက.ေပးေသလိုက္တာအေမကိုအက်ိန္အခါခါဘဲ..အခုေတာ့ေသျခင္းရဲ့တဖက္..ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အေမနဲ႔ငါ့အတြက္..

No comments:

Post a Comment

စိတ္ထဲယံုၾကည္စြဲထင္သည့္အတိုင္းလြတ္လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္သည္
မည္သည့္မွတ္ခ်က္ကိုမွ်..ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ခြဲျခားကာ
မွတ္ခ်က္မ်ားကိုပယ္ဖ်က္ျခင္းမလုပ္ပါ

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews